Taşeron İşçilerin Kadroya Alınma Şartları Nelerdir? Yeni Yasal Düzenleme Kimleri Kapsıyor?

Taşeron işçilerin kadroya alınma şartlarına ilişkin yeni düzenleme 1 Kasım'dan önce kamu kurumlarında çalışan ve halen çalışmaya devam eden işçileri kapsıyor. 1 Kasım sonrası işe başlayanlar ve SGK sistemine göre emeklilik yaşını geçenler kapsam dışı olacak. www.ntv.com.tr’ de yer alan habere göre:

“Kadroya alınan işçiler, özel sözleşmeli personel statüsünde istihdam edilecek ve 3’er yıllık dönemde, iş performanslarına bakılarak, sözleşmeleri yenilenecek.

İşçiler, çalıştıkları işlerinde ne kadar ücret alıyorlarsa o ücret üzerinden kamuda o ücreti almaya devam edecekler. Senelik zamlar da memur ve sözleşmeli personelin tabi olduğu sözleşme hükmüne göre yapılacak.

Yönetmelik ile değil yasal düzenleme ile hayata geçirilecek düzenlemenin iki hafta içinde tamamlanması öngörülüyor.”

Maliye Bakanı Naci Ağbal’ın açıklamalarına göre: “kamuda istihdam edeceğimiz kişileri özel sözleşmeli personel statüsünde istihdam edeceğiz. Yeni bir statü getiriyoruz. Bundan sonra kamuda özellikle yardımcı işler başta olmak üzere ihtiyaç duyulan alanlarda yeni bir özel sözleşmeli personel statüsü bu. Dolayısıyla geleceğe dönük olarak yeni bir sistem kuruyoruz. Bir defa da bu yeni sisteme mevcut çalışan işçilerin geçişini düzenliyoruz. Onun için cevap olarak burada kişileri kamuya alıyoruz ama almış olduğumuz statü özel sözleşmeli personel statüsü olacağını belirtti.

Taşeron işçilerin kadroya alınma şartları ise şöyle:

1 Kasım’dan önce ve bugünde halen kamu kurumlarında çalışan kişiler bu yenilikten yararlanabilecek. Ancak 1 Kasım tarihinden sonra ilk defa işe girenler ile sosyal güvenlik sistemine göre emeklilik yaşını geçenler bu yasadan yararlanamayacak. Ayrıca Sınav şartı getirilip, kurumların ihtiyaçlarına göre yapılacak sınavlar sonucuna göre elaman alınacaktır. Bunun yanı sıra, ilgili yasal düzenleme 12 ay boyunca ve tam zamanlı olarak çalışanları kapsıyor. Dolayısıyla kamuda 6 aydan az süreli çalışan geçici işlerimizi kapsamıyor.

Özel sözleşmeli personel statüsünde istihdam edilecek olan bu çalışanlar kendi çalıştıkları işlerinde önceden ne kadar ücret alıyorlarsa o ücret üzerinden kamuya geçirileceklerdir. Emeklilik bakımından ise 4A Kapsamında yer alacaklardır. Yasal düzenlemeden yararlanacak kişilerin sözleşmesi 3’er yılda bir yenilecek. Bu çalışanlar memur kadrosuna atanmayacak ancak mali ve sosyal hakları bakımından sözleşmeli personelin tabi olduğu haklara tabi olarak kamuda çalışan personel statüsüne geçecekler.

KAYNAKÇA

1. http://www.ntv.com.tr/ekonomi/taseron-iscilerin-kadroya-alinma-sartlari-maliye-bakani-anlatti,hKzXRpDpBEyS_Cp-HYo4Bg?_ref=infinite

(Erişim tarihi: 26.3.2016)