Kira Hukuku

Müşterilerimizin kira hukuku ile ilgili tüm problemlerini çözmek ve alacaklarının kanunlar çerçevesinde en üst seviyede gerçekleştirmek için hizmet vermekteyiz. Kira hukuku konusunda yılların verdiği deneyim ve sonuçlandırdığımız davalardaki başarı oranlarımız verdiğimiz hizmetlerdeki en büyük referansımız olmaktadır. Müşterilerimizi bu konuda bize vekalet vermesinden sonra tüm işlemlerde bilgilendirme haricinde meşgul etmemekteyiz. Ücretlerimiz dava konuları ile değişmekle beraber bu sektörde uygulanan en uygun miktarda gerçekleşmektedir. Davalar kesin sonuca ulaşana kadar başladığımız titizlikle işlemlerimize devam etmekteyiz. Davaların her aşamasında müşterilerimizle irtibatta bulunarak, alternatif çözümler üreterek en iyi sonuçları almak için çalışmaktayız. Müşterilerimiz bizi her konuda 24 saat arayabilir ve iletişime geçebilirler.

Kira Hukuku Davaları Neleri Kapsar?

Kira hukukunda açılan davalar genellikle kiracı ile kiralayan arasındaki uyuşmazlıkları konu etmektedir. Bu kapsamda hizmet verdiğimiz davalar kira tespit ve tahliye davalarıdır. Tahliye davaları olarak ise; kiracının iflasından dolayı, temerrüt sebebinden, konut ihtiyacından, iş yeri ihtiyacından dolayı, iki haklı ihtar sebebinden, yeniden inşa ve imardan dolayı, kiralananın temliki sebebinden, yazılı taahhüt nedeni ile, kira sözleşmesinin sonlanmasından ve sözleşmeye aykırılıktan, kiracının ölümünden dolayı ve ihtiyaçtan tahliye davalarının tümü ile ilgili hizmet vermekteyiz. Ayrıca kira alacaklarının takibi, tahsili ve bu konuda oluşan icra takiplerini de sizin adınıza yapmaktayız.

Kira Sözleşmesi Hazırlanması

Kiracı ile kiralayan arasında hukuki bir anlaşmazlık ortaya çıktığında, mahkemelerin göz önünde bulundurduğu en önemli konu bu iki kişi tarafından yapılan kira sözleşmesi olmaktadır. Kira sözleşmeleri ne kadar iyi ve hukuka uygun olarak yasal bir boşluk bırakılmadan hazırlanırsa, problem çıkması halinde en çok faydalanılacak belge olmaktadır. Kira sözleşmesinde mutlaka; kira süresi (1 yıl olarak yapılması faydalı olmaktadır), kiranın ödeme şekli ve zamanı (banka yolu ile ödenmesi en garantili yöntemdir), devir veya ortak alma hakkı, kiraya verilen mekanda yapılan tadilatlar ve giderler (elektrik, su ve doğal gaz gibi) belirtilmeli, özellikle giderler kısmındaki başlıklarda aboneliğin kiracının üzerine alınma şartı mutlaka yazılmalıdır. Müşterilerimizin kira sözleşmelerini, ileride sorun yaratmayacak ve hukuki problemlerde ise tamamen haklı konuma getirecek şekilde yapmaktayız.

Kiranın Ödenmemesi Durumunda Hizmetlerimiz

Kiracılarla yaşanan en büyük ve yaygın problemlerin başında kiranın ödenmemesi veya sürekli olarak geciktirilmesi gelmektedir. Altı aydan fazla yapılan kira sözleşmelerindeki kira bedelinin, kiracı tarafından 30 günlük sürede ödenmemesi durumunda ihtar çekme ve sonrasında da tahliye işlemleri gerçekleşmektedir. Kirasını zamanında ödemeyen kiracılar için müşterilerimiz adına ihtarları çekmekte ve ihtara rağmen ödeme gerçekleşmediğinde ise kiracının mülkü tahliyesi için, mahkemeler ve icra müdürlüklerince gerekli işlemlerin yapılmasını sağlamaktayız. normal şartlarda çok uzun süren tahliye işlemlerini tecrübemiz sayesinde en kısa sürede gerçekleştirmekteyiz.

Depozito ve Tazminat

Kiracının kiralayan tarafından izninin alınmadan ve yaptığımız sözleşmeye aykırı olarak mülke zarar vermesi veya tadilat yapması halinde zararın tazminin depozitodan (yeterli ise) karşılanmasını ve tadilatın eski haline getirilerek teslimi için tüm hukuki işleri yapmaktayız.