İnşaat Hukuku

İnsanoğlu göçebe hayatı bırakıp yerleşik hayata geçtiklerinden bu yana ortaya çıkmış bir kavramdır inşaat. İnşaat her durumda bina yapımı anlamına gelmektedir. Karada veya suda inşa edilen bina, yol, kanalizasyon, köprü, baraj vb. gibi tesislerin yapımına inşaat denmektedir. Ve insanın bulunduğu her alanda illaki inşaat vardır. İnsanı yakından ilgilendiren bir konudur. Çünkü yaşayacağı alanın dayanıklı ve güvenli olmasını ister. Deprem, sel baskını, yangın ve doğal afetlerden kaynaklanan sorunları gidermek için mahkemelere başvurulur. Peki, ne gibi sorunlardan dolayı mahkemeye başvurulur?

• Yapı kültürünün az gelişmiş olması,
  • Fazla para elde etmek için malzemelerden çalınması,
  • İnşaat sektörünün haksız rekabet sistemi,
  • Yasaların ve hukukun göz ardı edilmesi ve ekonomiden kaynaklı zayıflıklar.
  • İnşaat alanındaki sorunları da inşaat hukuku giderir.

İnşaat Hukukunun Tanımı

İnşaat yapımı karmaşık ve hukuki süreçler gerektiren kurallardan oluşur. İnşaata ilişkin bu süreçler gereken hukuk kuralları ile belirlenmiştir. İnşaatın karmaşık bir süreç olması nedeni ile hukuki uyuşmazlıklar ortaya çıkar. İşte bu konuda inşaat hukuku devreye girmektedir. Ve biz bu işin uzmanıyız.

İnşaat hukuku biryanı İdare hukuku bir yanı ise Özel hukuk kuralları içeren bir disiplin dalıdır.

İnşaat davalarında gerek imar hukuku gerekse kentsel dönüşümle alakalı ortaya çıkan uyuşmazlıkları gidermeye yardımcı olur. Teknik açıdan inşaat hukuku, maddi kuvveti ve yapım işlerine destek sağlayan inşaat sahibi ,elemanlar ve projenin içinde bulunan kurları ve hukuksal süreci belirleyen oluşumun tamamıdır. İnşaat hukukunu belirleyen kuralların tamamı borçlar hukukunda da vardır.

İnşaat Sözleşmesi

İnşaat sözleşmesi, müteahhit, iş sahibi yada arsa sahibinin ödemeyi kabul ettiği bir ücret karşılığında bir inşaat yada yapı yapmayı kabul ettiği anlaşmadır.

Bu sözleşmenin özellikleri ise her iki tarafa eşit borç yükleyen bir sözleşmedir.

Müteahhit olan kişinin yapıyı oluşturma borcu, yapıyı teslim edilen kişiye teslimiyle sonuçlanır.

İnşaat Hukukuna Göre Sözleşmenin Çeşitleri

Dört ana başlıktan oluşmaktadır.

Arsa payı karşılığında yapılan inşaat sözleşmeleri, hasılat paylaşımı karşılığında yapılan inşaat sözleşmeleri, para karşılığı yapılan inşaat sözleşmeleri ve devlet ihalesi ile yapılan inşaat sözleşmeleri olarak sayılır.

İnşaat Sözleşmelerindeki Sorumluluklar

Sözleşmedeki sorumluluklar, yüklenici firmanın inşaat yapma borcu iş sahibinin ücretini ödemesi, arsa sahibi olan firmanın arsa paylarını devretme borcu veya arsa sahibi ile yüklenici olan firma arasında olan anlaşmalar bütünüdür. Hukuk firmamız bütün bu hukuki süreçlerde seçkin kadrosuyla hizmetinizdedir.

İnşaat sözleşmesinin ana konusu inşaattır. İnşaattan kasıt her türlü yapılan inşa edilen eserdir.

İnşaat Hukukunda Kullanılan Bazı Terimler

Taban alanı kat sayısı (TAKS), Yapı İnşaat Alanı, Kat Alanı Kat Sayısı(KAKS), Zemin Terası, Yapı Yaklaşma Sınırı, Bina Derinliği, Tabii Zemin, Saçak Seviyesi, Bina Yüksekliği, Kat Yüksekliği, Bodrum Kat, Zemin Kat ve benzeri terimler inşaat hukuku alanında kullanılan bazı terimlerdir. Bu gibi hukuki konularda sıkıntılar yaşamamak adına firmamız sizin için her şeyi yapmaya hazırdır.