Gayrimenkul Hukuku

Eşya hukukunun alt dalı olan Gayrimenkul hukukunda apartman, arsa, daire, arazi gibi taşınmazların davalarına bakılmaktadır. Gayrimenkuller ile alakalı anlaşmazlık davaları bu hukuk dalı kapsamında çözümlenmektedir. Bu kapsamda hukuki danışmanlık hizmeti verdiğimiz müvekkilimizin tüm gayrimenkul davalarını titizlikle çözüme ulaştırmakta ve sonuçlandırmaktayız.

Gayrimenkul hukukunun kapsamı

Gayrimenkul hukuku taşınmazlar üzerinde gerçekleştirilen hukuku işlemleri kapsamaktadır. Bu hukuk dalı taşınmazlar ile alakalı geniş bir işlem yelpazesini içine almaktadır. Arsa, arazi, apartman ve daire gibi taşınmazlar ile alakalı istihkak davaları, kamulaştırma davaları, tapu tescil davaları, kira tespiti ve tescil davaları gibi pek çok dava çeşidine bu hukuk dalı kapsamında bakılmaktadır. Gayrimenkul hukuku ayrıca davalı ve davacı arasında özel durumların en sık yaşandığı hukuk dalı olarak tanımlanmaktadır. Aile hukuku ve miras ile ilgili düzenlemelerde bu hukuk dalı kapsamında değerlendirilmektedir. Bu açıdan da müvekkillerimize verdiğimiz danışmanlık hizmeti büyük önem taşımaktadır. Çünkü davaların sürekli takip edilmesi çözümlenmesinin kolay olması açısından büyük önem arz etmektedir. Avukatlık hizmeti verdiğimiz gayrimenkul davalarının kısa sürede olumlu şekilde sonuçlanması için elimizden geleni yapmaktayız.

Dava çeşitleri

Gayrimenkul davaları arsa, arazi, daire, apartman gibi taşınmazların çeşidine bağlı olarak değişkenlik göstermektedir. Taşınmazlarla alakalı hukuki aykırılıkları düzenlemek amacıyla açılan davalar arasında tapu davaları, istihkak davaları kamulaştırma davaları, kira davaları ve izaley-i şuyu davaları yer almaktadır. Tüm bu dava çeşitleri taşınmazların üzerindeki bireysel ve ortaklık haklarının düzenlenmesini sağlamaktadır. Aynı zamanda taşınmazlar üzerindeki hukuki düzeni sağlarken özel durumları da dengelemek gerekmektedir. Bu noktada verdiğimiz avukatlık hizmeti sayesinde kişi ve kurumların haklarını özel durumları da göz önünde bulundurarak sorunsuz şekilde çözmekteyiz.

Gayrimenkul avukatlarının görevleri

Taşınmazlarla alakalı davalarda avukatlık hizmetimizden faydalanarak sorunların kısa süre içerisinde çözümlenmesi sağlanabilmektedir. Gayrimenkul davalarının takip edilmesinde ve sürecin olumlu şekilde neticelendirilmesinde deneyimli avukatlık hizmeti vermekteyiz. Bu sayede oldukça uzun süren gayrimenkul davalarını daha kısa sürece olumlu şekilde sonuçlandırabilmekteyiz. Davaların uzun sürdüğü ve sürekli takip edilmesi gerektiği düşünüldüğünde bu hizmeti almak büyük fayda sağlamaktadır. Gayrimenkul avukatları tüm taşınmaz davalarına bakabildiği gibi daha sonrasında gerekli olan durumlarda kişi ya da kurumlara gayrimenkul danışmanlık hizmeti de verebilmektedir.

Gayrimenkul hukuku hizmet çeşitleri

Gayrimenkul hukuku konusunda müvekkillerimize danışmanlık hizmeti vermenin yanı sıra taşınmazların devri ve yönetimi, tüm taşınmazların tapu işlemleri, kiralama sözleşmelerinin hazırlanması, hukuki durum tespiti sonrası rapor hazırlanması, gayrimenkul alım ve satım sözleşmeleri. Yabancıların gayrimenkul alım satım işlemleri, çizilmiş olan projelerin çevre mevzuatına uygunluğunun denetlenmesi ve gayrimenkul finansmanı gibi pek çok işlemi de gerçekleştirmekteyiz. Taşınmazlar ile alakalı hukuki süreç yardımı yanı sıra yerli ve yabancı yatırımcılara gayrimenkul danışmanlığı ile alakalı gerekli olan tüm hukuki hizmet de verilmektedir.

Ankara Gayrimenkul Avukatı

olarak kayi hukuk firması